Pop-Up Streekhuis in de Streek van Verrassingen weer geopend

HOOFDSPONSORS VANAF DE ZIJLIJN

Leiden, 4 mei 2021 – Vanaf vandaag is binnen onze Streek van Verrassingen weer het Pop- Up Streekhuis te zien en te bezoeken. Een mini huisje op wielen dat de komende zes maanden van Oegstgeest naar Katwijk, Leiden, Voorschoten, Wassenaar, Valkenburg en Rijnsburg reist. Oegstgeest heeft de primeur, het streekhuisje staat hier drie weken op Landgoed Kasteel Oud-Poelgeest. De plek biedt inspiratie voor (toevallige) bezoekers, maar is tegelijkertijd het zomerse onderkomen van tal van journalisten en influencers. “Wij zijn blij dat Oegstgeest de eerste locatie is en hopen dat veel bezoekers uit de regio naar Oegstgeest komen, om het mooie groene dorp te bezoeken en te komen wandelen of een fietstocht maken”, zegt Marjolijn van der Jagt van Dorpsmarketing Oegstgeest.

Van mobiele VVV tot media hotspot
Het Pop-Up Streekhuis is onderdeel van de campagne ‘Streek van Verrassingen’, een regiocollectief van de citymarketingorganisaties van Oegstgeest, Katwijk, Leiden, Leiderdorp, Voorschoten en Wassenaar. De campagne wil regiobewoners activeren om de eigen omgeving te (her)ontdekken en er van te genieten. Een Stad van Ontdekkingen met een Streek van Verrassingen en een zee aan mogelijkheden. Tegelijkertijd wil het ondernemers met elkaar verbinden om te komen tot meer samenwerking en versterking.

Het Pop-Up Streekhuis fungeert als reizende ‘VVV’. Bezoekers vinden er volop informatie, tips en inspiratie over en in de regio. Van fiets- en wandelroutes, tot leuke arrangementen en geheime plekken. Het ontdekken van de eigen streek is vooral erg verrassend, veilig en natuurlijk vertrouwd. Zo vinden bezoekers er het nieuwe regiomagazine Proef de Streek! met regiotips voor een dagje uit.

Daarnaast wordt het Pop-Up Streekhuis gebruikt om media uit Nederland, de eigen regio en Vlaanderen te laten overnachten. Vanuit hier ontdekken zij mooiste plekken in onze streek! “Elke genodigde krijgt een programma op maat. De één schrijft over culinaire hotspots, de ander over mooie vaarroutes. Zo wordt een grote variatie aan activiteiten geboden, waarbij lokale ondernemers nauw samenwerken. “Interessant voor een ondernemer”, zo zegt Dorien Broekhof van Leiden Marketing. “Als een journalist of influencer de ondernemer meeneemt als bezoektip richting de lezers kan dat naast meer bekendheid en bereik ook leiden tot extra bezoek en dus omzet”.

Oegstgeest, Katwijk, Leiden, Voorschoten en Wassenaar
Het Pop-Up Streekhuis reist van de kasteeltuin van Oud-Poelgeest in Oegstgeest naar Marina Rijnsburg, Duinrell in Wassenaar, Kasteel Duivenvoorde in Voorschoten, Museum Volkenkunde en Hortus botanicus in Leiden, Brasserie Buitenhuis aan het Valkenburgse Meer en eindigt na de zomer bij Vakantiepark Koningshof in Rijnsburg. Het Pop-Up Streekhuis is te bezoeken van 3 mei tot en met eind oktober. Lees er alles over op www.streekvanverrassingen.nl/streekhuis.

Bron/Foto: Leiden Marketing

RUBRIEK SPONSORS


TOTAAL OVERZICHT SPONSORS

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*